Ketil Koppang Landbruk blir ny platinapartner

Fra 2019 vil Familietribunen hete Ketil Koppang Landbruk-tribunen.

Det startet med en skiltpartneravtale på 30.000 i 2014. I 2017 vokste det til en avtale av størrelse sølvsponsor. Nå har Ketil Koppang Landbruk lagt flere millioner på bordet over tre år for å sikre seg tribunenavnet på familietribunen fra 2019 til 2021. 

SIGNERTE: Thomas Andersen, Ketil Koppang og Janne Darbakk skrev avtalen fredag ettermiddag. (Foto: Alexander Klaussen)
SIGNERTE: Thomas Andersen, Ketil Koppang og Janne Darbakk skrev avtalen fredag ettermiddag. (Foto: Alexander Klaussen)

Som ny platinasponsor blir sarpebedriften en av Sarpsborg 08s aller største samarbeidspartnere.

- Jeg tror dette blir vinn-vinn. Det som er veldig spesielt, er folkene i klubben - de er ganske så unike. For å si det slik: Det er ingen av de som jobber her som går rundt og er solbrent i neseborene. Du blir tatt alltid vel i mot enten du er Kong Salomo eller Jørgen Hattemaker. Jeg er definitivt av den siste typen. Her er døra åpen for alle, sier Ketil Koppang minutter etter at avtalen er skrevet under.

Sten på sten-mentalitet

I 2001 etablerte Koppang bedriften sin i Sarpsborg. Nesten i takt med Sarpsborg 08 har Ketil Koppang Landbruk, som har avdelinger i Trøndelag, Midt-Norge og hovedkontor i Sarpsborg, vokst etter sten på sten-mentaliteten. 

- Det er en av de største avtalene i klubbens historie. I tillegg er vi utrolig stolt av at en lokal partner velger å støtte oss i denne størrelsesorden. Som Sarpsborg 08, har også Ketil Koppang Landbruk hatt enorm vekst. Vi er litt like sånn sett, sier markedssjef Thomas Andersen.

I Sarpsborg har vi patriotisk galskap, men den er under kontroll og det er utrolig viktig

— Ketil Koppang
- Med denne avtalen får vi som klubb litt arbeidsro og kan gå inn i et nytt år med fokus på å bli enda bedre ut mot eksisterende og nye partnere. Vi ønsker å vise oss fra vår beste side, utdyper Andersen. 

At Ketil Koppang Landbruk tar over navnet på Familietribunen er heller ikke tilfeldig. Bedriften har allerede vært en av flere partnere som har prydet den populære tribunen.

- Sarpsborg 08 gjør noe med byens renommé. Denne gangen ønsket vi sammen å tenke litt annerledes. Hvorfor ikke forsøke å sikre hele raden? Jeg ønsker at avtalen skal bidra til økt merkevarebygging for begge parter. Hadde jeg kun tenkt kommersielt, hadde jeg ikke sittet her i dag, men med en klubb som dette, som har en stor plass i hjertet mitt, har jeg valgt å prioritere dette, sier Koppang.

Hyller klubbens tankegang

Han utdyper:

- I Sarpsborg har vi patriotisk galskap, men den er under kontroll og det er utrolig viktig. Sarpsborg 08 har ingen rike onkler som skal ta kontrollen. Jeg er helt overbevist om at det har ødelagt enkelte klubber. I Sarpsborg 08 drar alle, både ansatte og samarbeidspartnere, i samme retning. Den tankegangen er viktig for klubben å bevare. 

FEIRET MED KAKE: Janne Darbakk og Ketil Koppang. (Foto: Alexander Klaussen)
FEIRET MED KAKE: Janne Darbakk og Ketil Koppang. (Foto: Alexander Klaussen)

Markedssjef Thomas Andersen, som landet avtalen sammen med Janne Darbakk, ønsker også å takke de øvrige partnerne som allerede har plass på tribunen.

For at Ketil Koppang Landbruk skulle sikre seg tribunenavnet, var nemlig klubben avhengig av at samarbeidspartnere med eksisterende avtaler var villig til å endre sine avtaler.

- Det sier litt om hvilken gjeng vi har blitt. Alle tok i mot nyheten med glede og stilte opp for å lande dette til det beste for klubben. Det er vi stolte av, sier Thomas Andersen.

Annonse fra Eliteserien: