Vår visjon, misjon og verdier

Visjon:

Skape historiske øyeblikk

Misjon:

Sammen for Sarpsborg

Sarpsborg 08 sine verdier:

Ansvarlig, folkelig, glede, stolthet, ambisiøs

Ansvarlig

Vi skal vise ansvar og respekt ovenfor hverandre, våre mål, klubben, samarbeidspartnere, tilskuere og byen i ord og handling.

• Føre en økonomisk politikk etter sunnhetsprinsippet
  • Vi skal ikke drive for kreditors regning
  • Ikke sette klubbens fremtid i fare med økonomiske disposisjoner
  • Vi skal ha ryddighet i selskapsstrukturer og avtaler som inngås slik at det ikke oppstår tvilstilfeller
  • Holde det vi lover og fullføre de oppgaver vi tar på oss
  • Ta ansvar er mer enn å ha ansvar; det er lov å si ifra men også lov å gjøre noe med det
  • Vi støtter hverandre og har tillit til hverandre; ansvar og tillit er to sider av samme sak

Folkelig

Gjennom daglige handlinger skal vi inkludere og vise at vi ønsker en åpen klubb hvor alle har en plass.

• Vi jobber for samhold og fellesskap
  • Vi er en åpen og folkelig klubb
  • Vi skal være imøtekommende
  • Hver persons innsats regnes, og utgjør en forskjell
  • Vi skal skape stolthet i lokalmiljøet

Glede

For oss som klubb er det viktig å vise og skape glede - vår største arbeidsoppgave er å gjøre våre supportere, ansatte, frivillige og byen glade!

• Positivt bidrag i forhold til det lokalsamfunnet vi er en del av
  • Vi skal underholde & glede på flere nivåer enn 2*45
  • Vi skal delta positivt i bysamfunnet

Stolthet

Vi skal være stolte av Sarpsborg, klubben og hverandre - skape en «blø for drakta-holdning» hos alle våre spillere, ledere og ansatte.

• Vi ønsker å oppnå at alle som en gang involveres i Sarpsborg 08 skal få et blått hjerte som varer livet ut
  • Vi ønsker at vårt publikum skal være stolte av «å være en del av» Sarpsborg 08 gjennom måten vi fremstår på -  både på og utenfor banen

Ambisiøs

Gjennom daglige arbeid og beslutninger skal vi vise alle rundt oss at vi er ambisiøse og ønsker å videreutvikle oss.

• Profesjonalitet i alle beslutninger og handlinger
  • Vinnervilje hos alle deltakere
  • Vi tenker alltid utvikling og nye mål
  • Vi skal være hardtarbeidende